Club FIB Alumni – Cap a la creativitat computacional. Exemples en l’àmbit de la música i les arts visuals

El proper 19 de setembre, a les 18:00 h, tindrà lloc a la sala d’actes Manuel Martí Recober de la FIB un seminari sobre aquest tema, que impartirà Ramon López de Mántaras Badia, professor de recerca del CSIC (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) a l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial.

19/09/2019 de 18:00 a 19:00 (Europe/Madrid / UTC200)

edifici B6 del Campus Nord UPC, planta baixa

La intel·ligència artificial ja té un paper important com a eina en activitats creatives com la música, l'arquitectura, les belles arts i la ciència. Però es pot aspirar a relacions més ambicioses entre els ordinadors i la creativitat. La màquina pot ser una entitat creativa en si mateixa.

Una definició de creativitat àmpliament acceptada és la següent: "Una idea creativa és una combinació nova i valuosa d'idees conegudes." Segons això, les lleis físiques, els teoremes o les peces musicals poden generar-se a partir d'un conjunt finit d'elements existents i, per tant, hauria de ser possible reproduir elements de creativitat per mitjà d'ordinadors.

Aquesta visió ha activat un nou subcamp de la intel·ligència artificial anomenat creativitat computacional. En aquesta conferència es tractarà de la possibilitat d'aconseguir creativitat computacional a través d'alguns exemples en els àmbits de la música i les arts visuals.

Ramon López de Mántaras Badia és doctor en Física per la Universitat Paul Sabatier de Tolosa, Master of Science en Informàtica per la Universitat de Califòrnia a Berkeley i doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va ser professor titular de la Facultat d'Informàtica de Barcelona i catedràtic de la Universitat Pierre i Marie Curie de París.

Data: 19 de setembre, 18:00 h

Lloc: edifici B6 del Campus Nord UPC, planta baixa

Per a més informació feu click aquí