Cursos EXPLORA 2018

L’Exploratori dels Recursos de la Natura va néixer com a projecte del Campus d’Excel•lència Internacional - Barcelona Knowledge Campus de la UPC, en l’àmbit de projectes d’extensió al territori.

09/07/2018 fins a 14/07/2018 (Europe/Madrid / UTC200)

L’objectiu organitzar activitats en temàtiques científico-tecnològiques, amb un eix vertebrador comú: l’aprofitament dels recursos de la natura.

Les activitats de recerca i aprenentatge tenen una durada de 30 hores i s’ofereixen durant dos dies. Consisteixen en activitats presencials i no presencials aprofitant el Campus Atenea.

Concretament l’activitat consta de tres apartats:

• Sessió teòrica (presencial)
    • Visites sobre el terreny i experiments amb el material que s’ha recollit en les visites (presencial)
    • Treball autònom mitjançant el campus digital (no presencial)

Els temes són escollits pels organitzadors en diferents temàtiques segons l’època de l’any, tal com es pot veure en la programació pel 2018. El professorat que els imparteix és seleccionat per l’organització a fi de que el nivell sigui universitari, garantint que els professionals que intervinguin estiguin adequadament preparats.

En tots els casos s’indica la data de les sessions presencials (20 h), però hi ha 10 h més que es poden portar a terme durant una setmana més, a partir de la data de finalització de les sessions presencials, a través del Campus digital Atenea.

Les activitats de la 2 a la 5 corresponen a la 25a edició de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura i són activitats incloses en l’oferta d’estiu de la Xarxa Vives d’Universitats.

Totes les activitats gaudeixen de reconeixement de crèdits ECTS. Així mateix, són activitats incloses en el Pla de Formació Permanent del professorat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Destinataris

Professorat de Secundària i primària, estudiantat universitari, professionals relacionats amb el medi ambient i amants de la natura en general.