Pla tancat del matemàtic Xavier Ros-Oton, guanyador del premi FPdGi de Recerca Científica 2019. Imatge cedida a l'ACN el 27 de març de 2019 (Horitzontal)

El matemàtic català Xavier Ros-Oton, premi FPdGi de Recerca Científica

ACN Girona.-El català Xavier Ros-Oton és el guanyador del Premi Fundació Princesa de Girona en la categoria de Recerca Científica d'aquest 2019. Es tracta d'un jove matemàtic que compta amb un impacte mundial amb tan sols 30 anys. Ha estat reconegut per la comunitat matemàtica com un dels investigadors de major influència pels seus treballs sobre equacions en derivades parcials, que suposen una aportació fonamental en el camp de les ciències. El 2018 va ser el matemàtic més citat de la seva edat en tot el món. Ros-Oton és doctor en matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya. El nom del guanyador s'ha fet públic durant una jornada organitzada aquest dimecres per la mateixa fundació a Santiago de Compostel·la. En ella hi han participat 150 joves que, per equips, han estat treballant per trobar una solució al canvi climàtic.

La Fundació Princesa de Girona (FPdGi) ha anunciat que el guanyador del premi de Recerca Científica del 2019 és pel jove matemàtic Xavier Ros-Oton. El català és doctor en matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Ha realitzat estades d'investigació i docència a la Universitat de Texas at Austin (Estats Units) i actualment és professor lector en matemàtiques a l'Institut für Mathematik de la Universität Zürich (Suïssa). Les seves investigacions s'han publicat en les millors revistes matemàtiques del món.El jove de 30 anys ja s'ha convertit en tot un referent internacional i durant el 2018 ha estat el matemàtic de la seva edat més citat de tot el món. Destaca pels seus treballs sobre equacions en derivades parcials. Aquestes investigacions han representat una aportació fonamental en el camp de les ciències i per això la comunitat matemàtica l'ha reconegut com una de les persones més influents del seu àmbit.Després que el jurat del premi anunciés el nom del guanyador, la FPdGi ha contactat telefònicament amb ell i ha pogut dedicar unes paraules d'agraïment pel reconeixement. Ros-Oton ha destacat els "esforços" de la fundació "per promoure i estimular els joves investigadors".Amb aquest acte de proclamació del guanyador del Premi FPdGi de Recerca Científica, l'entitat tanca la seva gira arreu de l'estat espanyol per comunicar els guanyadors dels premis d'enguany en les diferents categories. Ara tan sols queda un premiat per descobrir, que és el guanyador del Premi Internacional, un guardó que s'estrena aquest any en motiu del desè aniversari de la creació de la fundació. El guanyador es farà públic el mes de juny en un acte a Girona.Jornada emprenedora per als jovesL'anunci del guanyador del premi en la categoria de Recerca Científica ha servit per organitzar a Santiago de Compostel·la una jornada d'emprenedoria dedicada als joves. En aquest cas fins a 150 persones de la província gallega han participat en un repte de treball en equip dirigit per Xavier Verdaguer. Al llarg de tres hores, els joves han hagut de buscar solucions al canvi climàtic a partir d'una metodologia pautada.

Anar al contingut