Cultura 17/01/2018

Guillem Aloy guanya el Ciutat de Palma d’Investigació per ‘Atles d’arquitectura teatral'

El guanyador recollirà el guardó, dotat amb 6.000 euros, durant la gala dels premis que es farà el proper 20 de gener

Ara Balears
El Teatre Principal de Palma estrenarà producció pròpia a final d'any

PalmaGuillem Aloy Bibiloni ha estat el guanyador del premi de la categoria d'investigació dels Ciutat de Palma pel projecte 'Atles d'arquitectura teatral a Palma. Ciutat, arquitectura i espai escènic'. El guardó està dotat amb 6.000 euros i l'ha obtingut per la seva contribució a l'estudi del fet teatral a Palma, establint una relació entre l'arquitectura dels espais escènics, la trama urbana i la memòria de la ciutat. Aloy recollirà el premi durant la gala dels Ciutat de Palma que es farà el 20 de gener, dia de Sant Sebastià.

Amb la investigació, l'autor pretén elaborar una cartografia històrica i contemporània dels teatres a Palma que abasti les dimensions urbana, arquitectònica i escènica del lloc teatral. També vol fer un estudi exhaustiu de l'edifici teatral a Palma: els seus agents i arquitectes, i els llocs on es redibuixaran les plantes, els alçats i les seccions dels teatres.

Una col·lecció de tipologies sobre arquitectura teatral que reunirà alta i baixa cultura. Per dur-ho a terme, es presenten a la mateixa escala i, partint de la base que tots són espais de representació a la ciutat, se'n pondera la importància. Així, els grans espais com el teatre Principal i els més humils com els de les associacions es dibuixaran de la mateixa manera possibilitant la valoració d'altres equipaments més enllà dels casos més coneguts i de més volumetria.

Guillem Aloy és arquitecte per l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (2007) i candidat a doctor en Teoria i Història de l'Arquitectura per la mateixa universitat. L'arquitectura de l'espai escènic ha estat una constant dins la seva activitat com a tema d'investigació i com a projecte arquitectònic. Ha fet la reforma dels espais escènics del Mercat de les Flors de Barcelona per adequar-los al Centre de Dansa Contemporània (2008- 2013) i va guanyar el primer premi del concurs públic per a la reforma i l'ampliació de l'Auditori de Felanitx (2009-2010) a Mallorca. Actualment, juntament amb l'escenògraf i consultor escènic Jean-Guy Lecat, desenvolupa el projecte d'un teatre efímer per al Festival de Teatre d'Avinyó.

stats