Captació de talent

Facilitar la captació de talent element essencial de l’activitat d’UPCAlumni.

La Universitat és una institució de naturalesa eminentment acadèmica que té com a tasques essencials la docència, la recerca i la transferència de resultats de la recerca a la societat (altrament dita, transferència de coneixement). Però les universitats modernes  i actives no es queden aquí: incorporen a les seves funcions elements relacionats amb la responsabilitat social. I aquest és, sortosament, el nostre cas: la UPC és una institució que té total consciència del seu compromís amb la societat i el vol exercir plenament.

Per exercir una part d’aquestes funcions de compromís social, la UPC disposa d’un element essencial: UPCAlumni, com a programa de serveis per als i les estudiants de la UPC, els titulats, és a dir, els alumni. I què millor per a aquests dos col·lectius que oferir-los una jornada dedicada a la captació de talent per part d’empreses i institucions; per això UPCAlumni hem organitzat el “9è Networking Talent Day, 9-NTD” que tindrà lloc els propers dies 29 i 30 d’aquest mes de juny. És un esdeveniment que té per objectiu posar en contacte estudiants dels últims cursos dels estudis de Grau, de Màster i de Doctorat amb empreses i institucions que volen contactar amb persones de perfils professionals relacionats amb els àmbits de coneixement de la nostra Universitat. Hem canviat el format en relació a edicions anteriors i, per això, l’anomenem “eNTD”, ja que es farà online.

Una altra part d’aquestes funcions inherents al model social d’universitat que vol exercir la UPC es duu a terme amb el servei d’orientació ocupacional o servei de carreres professionals, que desenvolupa UPCAlumni. Ho fem a l'empara d’un conveni que subscriuen totes les universitats catalanes amb la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya des de ja fa set anys i que ens aporta uns recursos per a aquesta tasca. Gràcies a aquests recursos podem ajudar a la igualtat d’oportunitats als estudiants per a la seva ocupació; com a dada dir que aquest curs 2019-2020 s’han atés gairebé dues mil persones en aquest servei.

Volem agrair a les administracions el seu compromís i el seu suport que ens permet ara i ens ha de permetre en el futur a seguir exercint aquesta funció tan necessària sempre, però imprescindible en les circumstàncies excepcionals que ens toca viure.

Eusebi Jarauta-Bragulat
Vicepresident d’UPCAlumni