El talent dels alumni en òrbita

En directe, dissabte 20 de març, a les 07:07:12

Enxaneta, el primer nanosatel·lit de l'estratègia NewSpace de Catalunya.

Un projecte en que ha participat el talent dels alumni i investigadors i investigadores de la UPC de la UPC

Dissabte 20 de març, a les 07:07:12 hores, l'Enxaneta s'enlairarà des del cosmòdrom de Baikonur, al Kazakhstan, i es convertirà així en el primer dels nanosatèl·lits catalans a arribar a l'espai.

Permetrà la comunicació i l'obtenció de dades de sensors situats a tot el territori, fins i tot en zones de difícil accés o que no tenen cobertura de les xarxes de telecomunicacions terrestres convencionals.

Al web https://www.ensposemenorbita.cat/ on es podrà seguir el llançament de l'Enxaneta també es poden visualitzar els testimonis d'una nova generació de joves catalans que s'han format a la UPC, desenvolupen projectes de recerca i investigació, o treballen en el sector aeroespacial des de casa nostra.

L'estratègia NewSpace dissenyada pel Departament de Polítiques Digitals es basa en l'ús de satèl·lits de petites dimensions que orbiten a baixa altura i en l'explotació de les seves dades, amb l'objectiu de millorar els serveis de la Generalitat i de diferents sectors productius.