Gabriel Mesquida, eng. en telecomunicacions

La veu dels Alumni: secció on entrevistem a titulats i titulades de la UPC de diversos sectors

• Quina és la teva titulació? Enginyeria Superior de Telecomunicacions.

• A quin any et vas graduar? Em vaig graduar el 2016, ja que el treball de final de grau el vaig fer més tard.

• A quina Escola / Facultat vas anar? Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona.

• Quin va ser el teu professor/a preferit/da? Joan Sardà era el meu professor preferit i, uns anys més tard va ser el meu tutor del treball de final de grau.

• Quina és la teva activitat professional, actualment? Chief Product Owner, Airspace Mobility Solutions a l’empresa Thales. Em dedico a fer sistemes de navegació de trànsit aeri i treballo a un laboratori d’innovació. Som unes 40 persones investigant sobre l’aplicació de la IA, maneres d’optimitzar les operacions… Fa dos anys i un trimestre que estic aquí i ara estem acabant de negociar per allargar el contracte tres anys més.

L'Entrevista

Quina vinculació tens amb UPC Alumni o amb el teu centre docent?

“Encara estic en contacte amb companys i companyes de la meva promoció. Encara que també, cada pocs anys, el German Sáez em truca per participar en alguna una conferència”.

Recordes alguna anècdota o vols compartir alguna vivència?

"La meva primera feina a l'Índia consistia en dissenyar els centres de control de l’Aeroport de Nova Delhi. Recordo que estava en una sala de reunions amb quinze persones, tots parlant en anglès, però amb accents molt peculiars i quedar-me pensant - on m’he ficat? -. Animo a tots els estudiants a viure prèviament un Erasmus, ja que a mi m’hagués ajudat molt en el món laboral”.

Quins beneficis pot aportar UPC Alumni Més a la xarxa d'Alumni?

“El networking és molt important i sempre hi haurà moments on no saps què has de fer. El món està molt connectat, però costa molt trobar la persona adequada per resoldre la teva preocupació.

Quan has estat a diferents llocs del món, t’adones del poc que sabies abans de ser-hi. El fet de poder contactar, en aquest cas, internacionalment per saber com funcionen les coses allà, dona molt de valor. Seria un èxit aconseguir posar en contacte la gent que necessita feina amb la gent que ofereix.

Per mi l'experiència internacional és molt rellevant, ja que s’aprèn molt. En definitiva, UPCAlumniMés, pot donar l'oportunitat de contactar amb persones que et poden guiar. El talent al món està molt buscat, però com posar en contacte les persones interessades amb les empreses? Doncs, mitjançant vies com aquestes. Hi ha molta gent a la UPC que està a llocs molt llunyans i que et poden orientar”.