Elisenda Bonet, Scientific Manager al BCNatal

La veu dels Alumni: secció on entrevistem a titulats i titulades de la UPC de diversos sectors

• Quina és la teva titulació? Enginyeria de Telecomunicacions.

• A quin any et vas graduar?  Em vaig graduar l’any 2009.

• A quina Escola / Facultat vas anar? ETSETB - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona.

• Quin va ser el teu professor/a preferit/da? Ferran Marqués

• Quina és la teva activitat professional, actualment? Scientific Manager al grup de recerca BCNatal (Hospital Clínic i Sant Joan de Déu de Barcelona).

L'Entrevista

Quina vinculació tens amb UPC Alumni o amb el teu centre docent?

En l'actualitat, tinc vinculació amb l'escola i d'altres escoles de la UPC. A escala personal, soc professora associada de l'escola i a hores d'ara dono classes al grau d'enginyeria de dades. Per altra banda, des del grup de recerca, tenim diverses col·laboracions amb diferents departaments de la UPC de diferents escoles i oferim diferents Treballs Finals de Grau (TFG) a estudiants. Alguns d'aquests estudiants un cop acabat el treball es queden contractats amb nosaltres per realitzar projectes punters d'investigació i innovació”.

Recordes alguna anècdota o vols compartir alguna vivència?

En recordo algunes, si comencés crec que no acabaria mai. Potser l'anècdota més rellevant per mi va ser al segon quadrimestre de primer, quan gran part dels amics que havia fet al quadrimestre anterior havien decidit no tornar després de les notes de Nadal. Llavors em plantejava si valia la pena quedar-me estudiant al campus nord o no, quan de sobte van entrar a classe un grup de persones disfressades, fent merder i cantant cançons… Aquí vaig descobrir la Cercavila i la Telecogresca, i vaig decidir quedar-me pel campus, per un cop superada la fase selectiva unir-me a aquesta associació”.

Quins beneficis pot aportar UPC Alumni Més a la xarxa d'Alumni?

“UPC Alumni pot aportar aquest sentiment de pertinença a un mateix col·lectiu. Molts de nosaltres podem compartir experiències personals i acadèmiques similars durant els nostres anys a la UPC i segurament posteriors. És una bona iniciativa per mantenir el contacte amb antics companys i conèixer-ne de nous, de diferents generacions. D'aquesta manera els més joves poden buscar consell entre els més veterans i els més veterans poden tenir el punt de vista dels joves, a part de facilitar la cerca d'ofertes de feina o de candidats. Espero que cada cop siguem més i que als actes presencials hi assisteixin més Alumni per anar fent xarxa”.