Isaac Ramos, enginyer de Radiofreqüència al JPL- NASA

06/03/2024

La veu dels Alumni: secció on entrevistem a titulats i titulades de la UPC de diversos sectors

• Quina és la teva titulació? Grau superior en Enginyeria de la Telecomunicació UPC - Campus Nord + Doctorat en Enginyeria de Telecomunicacions pel TSC.

• A quin any et vas graduar?  Em vaig graduar del doctorat l’any 2012. Va ser un llarg camí que va començar el 2005.

• A quina Escola / Facultat vas anar? Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona - UPC.

• Quin va ser el teu professor/a preferit/da? Hi ha dos referents molt importants per mi. Un és l'Adriano Camps, professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació, que em va aconseguir transmetre la passió per la telecomunicació. I l’altre és el professor que vaig tenir durant l'FP, la Guineueta, José Faro.

• Quina és la teva activitat professional, actualment? Investigació centrada en la implementació i conceptes de sistemes d'instrumentació a Jet Propulsion Laboratory / NASA.

L'Entrevista

Quina vinculació tens amb UPC Alumni o amb el teu centre docent?

Tinc una vinculació molt propera amb el centre gràcies a l'Adriano Camps i al Joaquim Giner, ja que mantenim un contacte constant”.

Recordes alguna anècdota o vols compartir alguna vivència?

“Una anècdota que recordo amb molt afecte va passar un vespre al laboratori D3 de la UPC. L'Adriano em va cridar l'atenció, perquè era molt tard i ja hauria d'estar a casa. Després de contestar-li, vaig replicar amb la mateixa pregunta: - què fas aquestes hores aquí? -. Em va explicar que tenia una classe d'Array d'antenes l'endemà i era molt important motivar els alumnes el primer dia de classe abans d'entrar a fer fórmules. D'aquesta manera, assegurava una major assistència d'alumnes durant la resta del curs.

Per això, estava muntant en una taula amb forats cinc altaveus amb interruptors i resistències per controlar el senyal en cada altaveu, transmetent un to en l'entrada i combinant els interruptors, tenia un efecte semblant a l'adreçament del so. Mentre mirava el dispositiu, pensava: “Quin luxe de professor, malgrat haver donat classes durant molts anys, continua tenint la passió del primer dia”.

Quins beneficis pot aportar UPC Alumni Més a la xarxa d'Alumni?

“Establir connexions entre persones que han estudiat al mateix o treballen en àmbits comuns. I, quan ho necessitin que UPCAlumniMés sigui la via de contacte”.