Lluís Chico, alumni de l'ETSEIB, millorar el tractament de les hernies discals

Lluís Chico alumni de l'ETSEIB i director de Neos Surgery, empresa que ha dissenyat un dispositiu mèdic pioner per millorar el tractament de les hernies discals.

Lluís Chico, enginyer industrial i màster en desenvolupament de productes i processos, es en l'actualitat director de Neos Surgery i vicepresident del Cluster CataloniaBio & HealthTech.

És inventor de diverses patents i sota la seva direcció NEOS ha rebut, entre d'altres, El premi 'ITF Excellence Entrepreneurship Award, Life Sciences' al fòrum d'inversió 'International Technology Forum 2007' (www.itfbarcelona.com), el 'Premi a les millors idees 2010 'que concedeix Diario Médico (Unitat Editorial), i el' Medical Design Excellence Award 2011 'concedit per UBM Canon a NYC-USA (www.MDEAwards.com).

NEOS Surgery spin-off de dos Centres Tecnológics (ASCAMM y la Fundación Inasmet)

L'empresa es dedica a idear, desenvolupar, fabricar i comercialitzar dispositius mèdics implantables per a Neurocirugía, tant cranial com espinal. Ha estat recentment notícia per haver estat seleccionat per part del principal programa europeu de finançament de pimes innovadores. Ser un dels 38 projectes seleccionats, d'entre més de 4.200 de tot Europa, li aporta una subvenció a fons perdut de 1,9 milions d'euros per al desenvolupament del seu nou dispositiu quirúrgic Disc Care per al tractament de l'hèrnia discal.

Actualment el producte està en fase d'assaig clínic. S'està implantant en sis hospitals universitaris de Catalunya, Madrid i Canàries.

Veure entrevista a Fulls d'enginyeria: La solució a les hèrnies discals: enginyeria quirúrgica feta a Europa