Sou a: Inici / esdeveniments / Passats / Altres / Jornada Patrimoni Històric

• Jornada Patrimoni Històric
  • 2019-05-22T10:30:00+02:00
  • 2019-05-22T14:00:00+02:00
La Universitat Politècnica de Catalunya i el Museu d’Història de Barcelona organitzen la trobada sectorial ‘Innovació i futur a l’abast del patrimoni històric’, on es debatrà l’estat actual i futur del sector, i es presentaran les darreres tendències tecnològiques aplicades en l’àmbit arquitectònic, la difusió i reconeixement del patrimoni, i les tecnologies avançades de digitalització.
22/05/2019 de 10:30 a 14:00
MUHBA Museu d'Història de Barcelona. Sala Martí l’Humà. Plaça del Rei, 1. Barcelona
Telèfon de contacte
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

La jornada està dirigida als agents del sector responsables de la gestió de patrimoni: estudis d’arquitectura, enginyeries, empreses de restauració, arqueòlegs, museus, i administració pública.

PROGRAMA:

• 10:30h - Benvinguda i introducció a la jornada. Jordi Martín. CIT UPC.
  • 10:40h - Radiografías de la Arquitectura y el Patrimonio. Juan Corso Sarmiento. VIMAC UPC.
  • 11:05h - Exemple de restitució històrica virtual: el Palau Reial Major, segles XI-XV. Dr. Ramon J. Pujades Bataller. Museu d'Història de Barcelona MUHBA
  • 11:20h - Intervenir en Edificis Històrics. Simplificar la complexitat. Belén Onecha Pérez. REARQ UPC.
  • 11:35h - Edificis, entorn urbà i energia. Helena Coch Roura. AiEM UPC.
  • 11:50h - De la realitat al projecte, del projecte a la RA. Ernest Redondo Domínguez. ADR&M UPC.
  • 12:05h - Impressió 3D aplicada a la preservació del patrimoni. Daniel Gómez. Fundació CIM UPC.
  • 12:20h - Caracterització avançada de materials antics. Trinitat Pradell. GCM UPC.
  • 12:30h - Taula rodona on s’abordarà la situació actual i futura del sector.
  • 13:30h -  Fi de la sessió. Aperitiu i Networking.

LOCALITZACIÓ

MUHBA Museu d'Història de Barcelona. Sala Martí l’Humà.
Plaça del Rei, 1. Barcelona