Visita virtual guiada al Sincrotró ALBA

Vine a conèixer la infraestructura científica de tercera generació situada a Cerdanyola del Vallès, la més important de la zona del Mediterrani.

04/10/2021 de 15:00 a 16:30 (Europe/Madrid / UTC200)

En línia, amb la plataforma Meet Hangout

Nom de contacte

Servei de Carreres Professionals d'UPCAlumni.

Sincrotró ALBA

Es tracta d'un complex d'acceleradors d'electrons per produir llum de sincrotró, la qual permet visualitzar l'estructura atòmica i molecular dels materials i estudiar les seves propietats.

L'energia del feix d'electrons que es genera a l'ALBA és de 3 GeV i s'aconsegueix mitjançant la combinació d'un accelerador lineal (LINAC) i un propulsor de baixa emitància i màxima potència col·locat al mateix túnel que l'anell d'emmagatzematge. El Sincrotró ALBA té un perímetre de 270 metres i 17 trams rectes disponibles per a la instal·lació de dispositius d'inserció.

Actualment, l'ALBA disposa de vuit línies de llum operatives, que comprenen tant els raigs X tous com els raigs X durs, i que es destinen principalment a les biociències, la matèria condensada (nanociència i propietats magnètiques i electròniques) i la ciència dels materials. Es troben en construcció quatre línies de llum més (fotoemissió de baixa energia i alta resolució angular per a materials complexos, microfocus per a cristal·lografia de proteïnes, absorció i difracció i tomografia de raigs X).

Gaudeix de la sessió en línia

En aquesta sessió, un professional d'ALBA us ensenyarà en viu el sincrotró, movent-se per la instal·lació amb una càmera.

• Coneixeràs els projectes de R+D+I  desenvolupats en aquesta infraestructura científica.
  • Identificaràs oportunitats de treball en el Sincrotró.
  • Podràs conèixer com col·labora amb la UPC i amb altres universitats

Inscriu-te a la visita i rebràs indicacions per connectar-te