Alexis Roig, FIB Alumni, signa com a director executiu de SchiTech DiploHub

Aliança estratègica en recerca i innovació entre Catalunya i el Quebec.

L'acord l'han segellat el director executiu de SciTech DiploHub, Alexis Roig, i la viceministra primera de Relacions Internacionals i la Francofonia del Quebec, Sylvie Barcelo.

L'aliança contempla la mobilització de recursos per part d'universitats, centres de recerca i startups tecnològiques en projectes conjunts, així com l'organització de congressos i jornades bilaterals entre ambdós ecosistemes prioritzant els projectes en quatre eixos sectorials:

1. La intel·ligència artificial.
  2. La salut i les ciències de la vida.
  3. Els materials avançats.
  4. La recuperació verda.

Els primers fruits de la nova col·laboració es veuran el proper mes de juny, amb la celebració d'una jornada centrada en el desenvolupament de la tecnologia d'hidrogen verd com a alternativa energètica. Tant Quebec com Catalunya compten amb importants pols d'innovació en aquest camp, amb la recent instal·lació d'un electrolitzador a Bécancour per part de l'empresa Air Liquide i la previsible inversió dels fons Next Generation EU als projectes Hidrogen Valley al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

L'acord també preveu reforçar la xarxa 'Barcelona Alumni' al Quebec. 'Barcelona Alumni' és la xarxa d'investigadors, científics i experts en tecnologia, formats a Barcelona i actualment ocupant posicions destacades en centres de recerca, universitats, startups i empreses tecnològiques d'arreu del món. La comunitat ja compta amb més d'un miler de membres de més d'una trentena de països i té l'objectiu de posicionar l'ecosistema del coneixement de Barcelona al món, impulsar projectes de recerca i transferència tecnològica conjunts i fomentar l'intercanvi de bones pràctiques en polítiques de ciència i innovació.

Alexis Roig té un màster en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya, un MBA per EM Normandie Business School i un postgrau en Diplomàcia per l'Institut de Formació i Recerca de les Nacions Unides.