Dermavision, liderada per Narcis Ricart, guanya el premi EIT Health Catalyst

L’startup catalana ha desenvolupat una eina que utilitza la I.A. per detectar possibles casos de càncer de pell.

Els premis formen part del Healthy Longevity Global Competition: una competició internacional plurianual i multimilionària que busca innovacions innovadores per estendre la salut humana i funcionar més endavant en la vida.

Dermavision Solutions es va crear a principis del 2019 i té com a objectiu introduir la seva tecnologia de millorar la detecció de melanoma i disminuir els costos associats a la malaltia amb un dispositiu autònom d'acció ràpida en els hospitals.

El premi esta dotat amb 50.000 euros de finançament inicial per avançar en el seu producte.  L'startup catalana ha creat una màquina que permet detectar en cinc minuts, lesions a la pell sospitoses de ser un melanoma . Es tracta d'una cabina de la mida d'una persona, que fa fotografies de tot el cos i les analitza amb intel·ligència artificial. Després, el dispositiu elabora un informe que s'envia a un dermatòleg, que fa el diagnòstic final.

Aquesta màquina utilitza un sistema d'algoritmes per analitzar les taques i pigues en la pell de la persona i genera un informe sobre les mateixes. L'objectiu és que tota aquesta informació sigui posada en mans d'un dermatòleg per facilitar el diagnòstic del possible cas de càncer.

Sobre Narcis Ricart

Alumni del Màster en Innovació i Recerca en Informàtica de la Universitat Politècnica de Catalunya i enginyer informàtic per la Universitat de Girona i actualment és el CEO de Dermavision.