El Macba ha nomenat a Elvira Dyangani Osecom, Alumni de l'ETSAB, com a directora del museu.

Cordovesa d'origen equatoguineà, serà la primera dona al capdavant del museu  durant els propers cinc anys.

Elvira Dyangani és llicenciada en Història de l'Art per la Universitat Autònoma de Barcelona, i va complementar els seus estudis amb un diploma d'Estudis Avançats en Arquitectura, Història i Teoria de l'Arquitectura a la Universitat Politècnica de Catalunya. Candidata doctoral al Departament d'Història de l'Art i Estudis Visuals de la Universitat Cornell (Nova York). També té un Màster en Arts, Beca Sage. Des de 2004 a 2006, Dyangani Ose va ser comissària al Centre Atlàntic d'Art Modern, a Las Palmas de Gran Canària.

El 2006, es va traslladar al Centre Andalús d'Art Contemporani.

El 2011, es va unir al museu Tate Modern de Londres, on va treballar juntament amb el Comitè d'Adquisicions Africanes i va fomentar l'adquisició de propietats relacionades amb la Diàspora Africana.

En 2014, va ser nomenada comissària de la vuitena edició de la Biennal d'Art Contemporani de Göteborg (GIBCA), un projecte bianual d'art contemporani a Suècia.

El 2017, va ser designada Comissària Superior en l'organització d'art Creative Time.

Més tard, el 2018, va ser triada directora de la galeria The Showroom de Londres.

Actualment, és professora de Cultures Visuals a la Goldsmiths University, a Londres. A més, és membre fundadora del Laboratori de Recursos Orals de Guinea Equatorial i forma part del grup de recerca Afroeuropeus de la Universitat de Lleó. Recentment, s'ha incorporat al grup de recerca multidisciplinari African Centre for Cities (ACC) de la Universitat de Cape Town a Sudàfrica.