Alfons Carnicero. CEO i cofundador d'Able Human Motion

La veu dels Alumni: secció on entrevistem a titulats i titulades de la UPC de diversos sectors

• Quina és la teva titulació? Màster Universitari en Enginyeria Industrial, especialització Biomèdica.

• A quin any et vas graduar?  Em vaig graduar l’any 2016.

• A quina Escola / Facultat vas anar? ETSEIB - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona.

• Quin va ser el teu professor/a preferit/da? Dani Tost

• Quina és la teva activitat professional, actualment? CEO d’ABLE Human Motion, una start-up de Barcelona que desenvolupa, fabrica i comercialitza exoesquelets robòtics per millorar la mobilitat, salut i qualitat de vida de les persones amb discapacitat. Hem creat l’exoesquelet més lleuger, ràpid de posar i accessible del món per ús en neurorehabilitació.

L'Entrevista

Quina vinculació tens amb UPC Alumni o amb el teu centre docent?
L’empresa ABLE Human Motion va sorgir del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC, ubicat a l’ETSEIB. Som una spin-off UPC creada per 2 alumni UPC (Alex Garcia i jo) i un professor de l’ETSEIB (Josep Maria Font). En l'actualitat, a l’empresa treballen 20 persones, de les quals 12 són alumni UPC”.

Recordes alguna anècdota o vols compartir alguna vivència?

“Quan vaig estudiar el Grau en Enginyeria Industrial tenia clar que em volia dedicar al món de l’esport i vaig fer el TFG estudiant la biomecànica del llançament de bàsquet col·laborant amb jugadors professionals del FC Barcelona. Però llavors el meu pare va patir un ictus, cosa que em va fer replantejar les meves prioritats i interessos: vaig decidir dedicar-me a crear tecnologia per millorar la salut de les persones. Així, després d’especialitzar-me en Enginyeria Biomèdica i treballar a la indústria de dispositius mèdics, vaig decidir crear ABLE Human Motion, una empresa amb una clara missió: facilitar la mobilitat a tothom”.

Quins beneficis pot aportar UPC Alumni Més a la xarxa d'Alumni?

“Networking per establir noves relacions professionals, desenvolupament professional i Borsa de Treball amb ofertes atractives d’empreses on treballin altres Alumni”.