Lluís Juncà, director de la nova Direcció General d'Innovació i Emprenedoria de la Generalitat de Catalunya

Lluís Juncà lidera aquesta Direcció General des d'on es promouen i coordinen les polítiques i estratègies d'innovació i emprenedoria dels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat.

La nova Direcció General té les següents funcions:

• Coordinar les polítiques i estratègies d'innovació als departaments de l'Administració de la Generalitat i al seu sector públic institucional.
  • Promoure fórmules de col·laboració entre els agents socioeconòmics públics i privats per implementar projectes d'innovació.
  • Dissenyar i planificar programes per fomentar la cultura empresarial a Catalunya i adaptar-la als reptes del segle XXI.
  • Elaborar les eines i els instruments per a l'emprenedoria i la promoció de la creació d'empreses.
  • Promoure noves fórmules de finançament de la innovació i l'emprenedoria.
  • Fomentar la innovació i la creació de valor empresarial mitjançant la inclusió de nous actors d'innovació que responguin a la diversitat del nostre país: cultural, de gènere i lingüística.
  • Concretar i aplicar el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement en l'àmbit de la innovació i emprenedoria.
  • Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.

Sobre Lluís Juncà

Nascut a la capital de la Garrotxa l'any 1982, és enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica Catalunya (UPC), màster en Anàlisi Política per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i ha realitzat també un Màster en Administració (MBA) a l'escola de negocis Esade.

Ha estat consultor a Everis i a Deloitte (2006-2009), assessor al Parlament Europeu (2009-2012) i cap del Gabinet del líder de l’Oposició al Parlament de Catalunya (2012-2016).

Des del mes de juny de 2018 ha exercit de director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Vicepresidència, i d'Economia i Hisenda de la Generalitat, on ha gestionat els fons estructurals de la Comissió Europea que rep Catalunya i ha impulsat projectes pel creixement i la competitivitat de l'economia catalana. Amb anterioritat, en el mateix Departament, ha estat secretari general de Vicepresidència (2017) i també ha desenvolupat funcions de director de l'Oficina del Vicepresident i Conseller d’Economia de la Generalitat de Catalunya (2016-2017).