Malang Sambou, alumni del màster de sostenibilitat de la UPC, delegat de Gambia a la COP26

Gambià de Torrelles de Llobregat, ha viatjat a Glasgow per exportar una iniciativa ecologista i d'empoderament on un grup de dones planten cara al canvi climàtic fent instal·lacions de plaques solars.

En Malang ha volat fins a Glasgow per ensenyar a altres països com a Gàmbia s'estan impulsant accions contra el canvi climàtic. "La COP26 és un bon lloc per explicar el que fem", defensa en Malang, que ha vist interès entre els països nòrdics pel seu projecte: "ha estat molt aplaudit".

En Malang Sambou Manneh va venir fa molts anys a Catalunya, va estudiar a la UPC un màster en energies renovables i abans havia estudiat Relacions Internacionals. Des de Torrelles de Llobregat va tornar al seu país d'origen i ara és a la COP26, com un dels delegats de Gàmbia a les negociacions internacionals. Mbolo (en l'idioma Wolof vol dir Unió) representa la sinergia de tots per treballar en comú cap a un desenvolupament social, humà i sostenible de les comunitats amb respecte cultural, social i ambiental.

El projecte de Fandema

Amb el suport de diverses administracions catalanes, espanyoles i de la Unió Europea, Fandema va posar en marxa una escola on les dones reben formació per instal·lar plaques solars. També fan classes de cuina, fotografia i periodisme per ajudar-les en el seu procés d'empoderament.

Gàmbia és un dels estats més petits de l'Àfrica. Al voltant del 50% de la població viu per sota del llindar de pobresa. Tot i així, és l'únic país del món que està complint amb l'Acord de París per limitar l'escalfament global a 1,5°, segons Climate Action Tracker.

Àfrica Mbolo

A més, en el 2003 va engegar el projecte Àfrica Mbolo, una associació mixta, formada per immigrants de Gàmbia-Senegal i catalans que han visitat Àfrica, compromesos a treballar conjuntament per a un desenvolupament d'aquestes comunitats sota els principis de respecte, autonomia, participació de base i sostenibilitat . Paral·lelament, així es reforça la integració dels immigrants africans a les localitats d'acolliment.