Marta Morera Marcé, alumni UPC, és la nova directora de l’Institut Català d’Energia (ICAEN)

Morera és alumni del Màster en Energia pel Desenvolupament Sostenible, energies renovables i estalvi i eficiència energètica per la UPC i llicenciada en Ciències Ambientals, especialitzada en Gestió i Planificació Ambiental per la UdG.

El govern de la Generalitat de Catalunya ha nomenat Marta Morera com a nova directora de l'Institut Català de l'Energia (ICAEN), càrrec que ocupava fins ara Manel Torrent.

Morera serà l'encarregada de treballar conjuntament amb el món local en el desenvolupament d'actuacions d'eficiència energètica i ús d'energies renovables, segons ha anunciat la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

Morera compta amb una dilatada experiència treballant en sostenibilitat. Ha estat responsable d'Acció Ambiental a l'Ajuntament de Rubí, on també ha estat tècnica de Medi Ambient, i responsable tècnica del projecte estratègic 'Rubí Brilla', un dels projectes estratègics de l'Ajuntament, que té per objectiu la reducció d'emissions i la lluita contra el canvi climàtic.

Algunes de les accions on Morera ha tingut un paper destacat són els congressos anuals Rubí Brilla, la posada en marxa dels grups de compra agregada d'energia o el projecte 50/50 d'estalvi i eficiència energètica als centres educatius, entre d'altres.