Miquel Sureda i Gisela Detrell han presentat al CCCB Nüwa, un projecte de ciutat sostenible d’un milió d’habitants a Mart

El concepte Nuwa, un model de desenvolupament per a una ciutat autosostenible a Mart, va ser seleccionat com un dels deu primers finalistes del concurs Mars Society - Mars City State.

El projecte ha sigut liderat des de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC-CSIC), on un equip internacional d'investigadors ha dissenyat un model de colònia a Mart basat en el desenvolupament sostenible.

Nüwa és el primer intent de la Xarxa Offworld Sostenible (SONet) per formular un model de desenvolupament per a una ciutat que pugui mantenir el seu propi creixement a Mart més enllà de la Terra.

El seu model econòmic consisteix a postular que la taxa de creixement sempre és proporcional al nombre d'habitants i, a continuació, estimar quants recursos es necessiten per afegir un ciutadà addicional a la infraestructura.

El disseny d'aquesta ciutat marciana ha sigut encunyat per fins a 40 professionals de les més variades disciplines.

Entre els fundadors de Nüwa destaquen Guillem Anglada-Escudé, de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC-CSIC); Miquel Sureda, coordinador del Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica i del Master’s Degree in Space and Aeronautical Engineering a l'ESEIAAT (UPC); i Gisela Detrell, enginyera aeronàutica per l'ESEIAAT (UPC) investigadora de l’Institute of Space Systems de la Universitat de Stuttgart (Alemanya).

Les idees de l’equip han pres vida gràcies als arquitectes i dissenyadors d’‘ABIBOO studio’, que han recreat el possible aspecte que tindria una metròpolis d’un milió d’habitants.

En el disseny de Nüwa també han participat experts de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), de l'Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i diversos científics del Regne Unit, Alemanya, els Estats Units i l'Argentina. Tots ells, agrupats sota el nom de 'Sustainable Offworld Network' (SONet), continuen treballant per idear un món més sostenible. Dins i fora de la Terra.