Oriol Vinyals, alumni de FME i ETSETB (Doble titulació CFIS), el científic que ensenya a les màquines a pensar

Una de les figures més destacades del deep learning (una sub branca de l'aprenentatge automàtic que se centra en les xarxes neuronals) a tot el món.

Després d'acabar els seus estudis a la Universitat Politècnica de Catalunya es va doctorar a la Universitat de Califòrnia, Berkeley, en Enginyeria Elèctrica i Informàtica (EECS), i compta també amb un Màster de la Universitat de Califòrnia, San Diego.

Investigador en cap a Google DeepMind

Juntament amb el seu equip, Vinyals va desenvolupar una tecnología que ara es fa servir en la resposta intel·ligent de Gmail i ha realitzat contribucions decisives per als sistemes de traducció comercial.

També ha participat en el desenvolupament de la tecnologia que utilitza Google Image Search que ens permet trobar imatges relacionades amb la cerca realitzada.

AlphaStar, el programa informàtic de DeepMind que guanya als millors jugadors del videojoc StarCraft II

Entre molts altres treballs ha contribuït des de DeepMind al desenvolupament de Alphastar, un programa que s’ha enfrontat als millors jugadors del mon de StarCraft, amb uns resultats espectaculars.

Teniu més informació a l’article AlphaStar: Mastering the Real-Time Strategy Game StarCraft II

Entrevista a 'La Vanguardia': Oriol Vinyals: el científico que enseña a las máquinas a pensar