Ramón Dalmau-Codina, alumni de la EETAC, llistat com un dels científics més "influents" d'Europa.

Ramon Dalmau és Doctor en Ciència i tecnologia Aeroespacial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va desenvolupar algoritmes de gestió de trajectòries per millorar les operacions de descens continu.

Aquest any, ha estat llistat com un dels 30 científics de menys de 30 anys més "influents" d'Europa. I l'any 2017 va obtenir el premi SESAR (Single European Sky ATM Research) per a joves investigadors i va obtenir una plaça com a investigador a la NASA.

En l'actualitat és científic de dades a EUROCONTROL, dissenyant i implementant algoritmes d'aprenentatge automàtic per millorar les prediccions de trajectòria. Utilitza la intel·ligència artificial per donar suport als controladors de trànsit aeri, reduir costos i millorar l'experiència dels passatgers. Va construir un model d'aprenentatge automàtic per predir els temps d'enlairament i està treballant en un nou model per predir l'evolució dels retards i impactes a la xarxa de transport aeri.

Forbes profile: Ramon Dalmau-Codina