Anna Puigjaner, arquitecta catalana alumni UPC, a favor dels menjadors comunitaris

El seu projecte Kitchenless va rebre el Wheelwright Prize de la Harvard University Graduate School of Design, amb una dotació de 100.000 dòlars per investigar en els models de cases col·lectives existents a tot el món.

Anna Puigjaner, desenvolupa la seva formació de grau a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB-UPC), sent arquitecta a l'any 2004. Va continuar els seus estudis acadèmics obtenint el Diploma en Estudis Avançats en 2008 amb el seu projecte de tesi "Waldorf-Royal" , tema en el qual va continuar indagant en el marc de la seva tesi doctoral, sota el títol: "el Waldorf Astoria, apartaments amb serveis domèstics col·lectius a Nova York, 1871-1929", i que va donar lloc a la seva actual línia d'investigació.

Membre del grup de recerca Habitar en ETSAB - UPC. Va formar part de la direcció de la revista Quaderns d'Arquitectura i Urbanisme, de el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (2011-2016), i es va exercir com a Professora Ajudant al Departament de Projectes Arquitectònics a l'Escola d'Arquitectura del Vallès. Actualment imparteix classes a l'Escola d'Arquitectura de Barcelona i a l'Escola d'Arts i Disseny de Massana.

Cofundadora de MAIO, estudi d'arquitectura que treballa amb sistemes flexibles, i autora de Kitchenless City, una aclamada investigació on aborda el paper ideològic de la cuina a l'habitatge modern.

Ha viatjat per tot el món investigant sistemes de cuines comunals. Durant 24 mesos va visitar sistemes d'alimentació col·lectiva al Senegal, Escandinàvia, Quebec, el Sud-est asiàtic i així fins a vuit països. Finalment, va centrar la seva dissertació en els tres que li van semblar més útils i exportables, a Lima, Tòquio i ciutat de Mèxic.

Projecte 'Kitchenless City: Architectural System for Social Welfare'
Entrevista en el País Femenino: ¿Y si los pisos del futuro no tuviesen cocina? Una arquitecta catalana becada en Harvard aboga por los comedores comunitarios