Xavier Ros-Oton, Alumni UPC, guardonat amb la Medalla d’Or Guido Stampacchia

Amb 33 anys dirigeix un equip d'elit en equacions en derivades parcials Fa un any va fitxar per la UB i va tornar a Barcelona, després de treballar durant 3 anys a la Universitat de Texas, amb experts internacionals de la seva especialitat.

No és la primera vegada que citem al matemàtic Xavier Ros-Oton i els seus assoliments.  És un dels matemàtics més citats a escala internacional per les seves investigacions,  explicant com es propaga la calor, les ones o el funcionament dels mercats financers.

Catedràtic en Matemàtiques, ha guanyat multitud de premis, com l'Evariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques (2012), el J.L. Rubio de França (2017) o els més recents, el premi de la Fundació Princesa de Girona (2019) i el prestigiós Stampacchia Gold Medal, el 2021, concedit per la Unió Matemàtica Italiana.

Aquest guardó internacional reconeix experts de fins a 35 anys que hagin fet recerques significatives en el camp de l'anàlisi variacional i les seves aplicacions.