EXPLORA la neu

• EXPLORA la neu
  • 2019-01-22T00:00:00+01:00
  • 2019-01-29T23:59:59+01:00
  • La neu és un recurs natural ben conegut per tothom. D'una banda, una font de proveïment d'aigua i un medi d'esplai i de gaudi per l'esport, però d'una altra banda és una problemàtica pel risc d'accidents i generació d'allaus. En aquest curs es contemplaran aquestes dues vessants, en primer lloc estudiant la formació de la neu i el seu aprofitament com a reserva d'aigua, i en segon lloc estudiant la prevenció del risc d'allaus, i protocols d'actuació en salvaments.

22/01/2019 fins a 29/01/2019 (Europe/Madrid / UTC100)

Pavelló de Suècia. Berga / La Molina

Nom de contacte

EXPLORATORI dels Recursos de la Natura

Telèfon de contacte

En aquesta activitat es contemplaran aquestes dues vessants, en primer lloc estudiant la formació de la neu, que no és més que una manifestació de l’aigua, i el seu posterior aprofitament en el desglaç. D’altra banda s’introduirà la identificació d’empremtes d’animals, que ajuda a observar els seus hàbitats. Així mateix es podrà comprovar el funcionament d’una estació d’esquí, amb tot el que això comporta: captació d’aigua per a la generació de neu artificial, consum energètic, mesures de seguretat, primers auxilis en cas d’accident... També es tractaran temes relacionats amb els esports a la neu, tant pel que fa d’esports de risc com de lleure. Finalment s’estudiaran les condicions necessàries perquè es produeixin allaus, i les mesures per evitar aquest risc, així com els protocols d’actuació en cas de que es produeixin.

L'activitat consistirà en 20 h presencials (classes teòriques, tallers experimentals i visites de camp) i 10 h no presencials, que es realitzaran a través del campus Atenea de la UPC.

L'activitat gaudeix de reconeixement de crèdits ECTS i està inclosa dins del Pla de formació permanent del professorat de Secundària del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Dates: dissabtes 2 i 16 de febrer de 2019

Visites: Parc Natural Cadí - Moixeró – Estació d’esquí La Molina

TallersIdentificació d’empremtes – Interpretació estereoscòpica de fotografies – Obtenció de neu sintètica per cristal·lització

INSCRIPCIONS

La modalitat d'inscripció al curs depèn del col·lectiu al que pertanyeu:

1) Professorat de Secundària i Primària: Via XTEC del 17 de desembre de 2018 al 17 de gener de 2019
Inscripció per a professorat
2a) Professorat de Secundària i Primària a partir del 17 de gener de 2019
2b) Altres interessats

Data límit d'inscripció: 29 de gener de 2019

Places limitades, per ordre d'inscripció.