Elisenda Bonet, directora 48h Open House Bcn

La veu dels Alumni: secció on entrevistem a titulats i titulades de la UPC de diversos sectors

• Quina és la teva titulació? Vaig estudiar Arquitectura a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona

• A quin any et vas graduar?  Em vaig graduar l’any 1994.

• A quina Escola / Facultat vas anar? ETSAB- Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona.

• Quin va ser el teu professor/a preferit/da? Enric Mirallles

• Quina és la teva activitat professional, actualment? Dirigeixo el festival d'arquitectura 48 h Open House BCN.

L'Entrevista

Quina vinculació tens amb UPC Alumni o amb el teu centre docent?
“En l'actualitat, tinc vinculació amb la meva escola i amb altres facultats gràcies al projecte que dirigeixo, el festival d'arquitectura 48 h Open House BCN. Aquest festival que rep cada any més de 70.000 persones de públic es pot realitzar gràcies a més de 800 voluntaris, sent un 60% estudiants majoritàriament de les facultats on tenim conveni (ETSAB, ETSAV, UIC, UB). En l'actualitat, un 30% dels voluntaris repeteix més d'un any i fins i tot hi ha un 10% d'ells que han fet més de deu anys de voluntariat amb l'equip, ja que el festival ha esdevingut per a ells un cap de setmana de retrobament amb amics i amb la cultura. Molts d'aquests voluntaris van començar sent alumnes d'alguna escola/facultat i han continuat any rere any”.

Recordes alguna anècdota o vols compartir alguna vivència?
M'agradaria destacar tres moments o records, dins l'espai temps de les aules i fora d'elles: per exemple el gaudi d'escoltar les classes de professors com Josep Quetgles, Ignasi de Solà-Morales i de Marta Llorente; la gran experiència que suposava fer els viatges d'arquitectura amb els companys de l'escola durant el curs, i actualment el retrobament amb els companys de professió que participen en el festival explicant els edificis que rehabiliten o construeixen.

Quins beneficis pot aportar UPC Alumni Més a la xarxa d'Alumni?
A escala personal, penso que el contacte amb gent més jove, estudiants o Alumni és sempre molt enriquidor. Convido a UPC Alumni a promoure la participació en el 48 h Open House BCN dels integrants de la seva xarxa com a voluntaris d'un esdeveniment cultural a escala internacional que es realitza a 50 ciutats de 5 continents Open House World Wide.